Skip to content

WERELDWIJD MEER DAN 130 MILJOEN KEER PER DAG GEDRONKEN

Fanta is het op een na oudste merk van The Coca-Cola Company en ons een na grootste merk buiten de V.S.

1955

FANTA ORANGE GEÏNTRODUCEERD

Het wereldwijde merk 'Fanta' werd geboren in Napels, Italië in 1955. Toen was Coca-Cola Export Corporation de eerste die Fanta Orange produceerde en verkocht, waarbij lokale citrusingrediënten werden gebruikt.

EEN DESIGNER FLES

De beroemde designer Raymond Loewy heeft 25 à 30 designs aangeleverd - zowel voor de Fanta fles zelf als voor het logo. De fles met ringen, met een Loewy 'twin-peak' logo design op de hals, werd uiteindelijk gekozen.

1960

FANTA KOMT AAN IN DE V.S.

Fanta geintroduceerd in de V.S. nadat het eerder al succesvol gelanceerd werd in Latijns-Amerikaanse landen en Zuid-Afrika.

1969

ZO LEKKER DAT HET LEUK IS OM DORST TE HEBBEN

In 1969 werd Fanta Orange de best verkopende 'smaak' in de wereld.

1970's

UITBREIDING SMAKEN

In 1969 werden er nieuwe smaken toegevoegd aan het assortiment en positioneerde Fanta zich als een kleurrijk merk door middel van kunst.

FANTA REIST NAAR RUSLAND

In 1979 kwam Fanta in de winkelrekken in de Sovjet-Unie, waarmee het zijn wereldwijde expansie verderzette.

1990's

FANTA WORDT HET FAVORIETE MULTISMAKEN MERK VAN TIENERS

Fanta is op z'n best tussen vrienden, tijdens die leuke momenten vol fun.*

2000's

FANTA NODIGT JE UIT OM TE SPELEN

Tussen 2000 en 2008 spoort Fanta met 'Play and Playful' tieners aan om hun verbeelding te gebruiken en creatief en spontaan te zijn, en minder serieus.

ANIMATIE STIJL

Tussen 2008 en 2014 start Fanta met een nieuwe communicatiestijl met geanimeerde karakters die evolueren door de jaren heen.

Today

FANTA IS HET GROOTSTE MULTI-SMAKEN MERK VAN DE WERELD

Met een beschikbaarheid in meer dan 190 landen, is Fanta het grootste multi-smakenmerk wereldwijd. In 2017 presenteert Fanta haar nieuwe look... Fruitig, Energiek, Intens, voor jou en alle tieners in de wereld.